söndag 2 juni 2013

Ut ur växthuset, och in igen!


Idag har vi flyttat ut det mesta ur växthuset.
Väggamplar vid ytterdörren.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kalla och två små änglatrumpeter mellan hängmatteställningen och myggpaviljongen.
 
 
 
 
 
 
 
 
De stora änglatrumpeterna står mellan växthuset och myggpaviljongen. Och tänk det är knopp på båda!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Och 3 balkonglådor med bland annat egenodlad tagetes.
 
 
 
 
Luktärtorna visste jag inte var jag skulle sätta, Men så kom jag på att den döda vita syrenen kunde bli ett bra klätterträd, så där står nu luktärtorna och några solrosor som blev över. Det skall bli spännande att se om de trivs där.
Harris låda har vi också planterat. 3 solrosor, 3 tagetes och en hel hoper vita och blå lobelia fick det bli här.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det sista som skulle ut från växthuset var grönkålsplantorna och de behövde odlingstunnlar att stå i. Men duken på de tunnlar vi köpte häromåret hade blivit spröd och gått sönder. Så det blev till att ta ut symaskinen på altanen och sy kanaler i ny fiberduk. sen kunde vi plantera ut grönkålen i sina nya fina tunnlar!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När allt hade flyttat ut fanns det gott om plats. Först planterade vi tomaterna i stora krukor. De skall stå här inne i sommar så det blir varmt och gott och de växer mycket!
 
Sen krukade jag frösådda småplantor som skall få växa till sig ett tag innan jag försöker sälja dem. 16 rosa löjtnantshjärtan och 32 st alunrot "Purple Palace"
 

Och till sist fick mina 10 brudorkidéer flytta ut på sommarlov. Lite sol och värme kommer nog att göra dem gott!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar