onsdag 30 april 2014

Nyheter i huset jag glömt att visa!

Nu var det väldigt länge sedan jag visade några framsteg i vårt lilla hem. Men det händer större och mindre saker lite nu och då så idag tog jag mig tid att fota lite. Jag är hemma med "husarrest" för pollenhalterna är så extrema ute att jag blir jättedålig, så då har jag ju tid..
 
 
I vardagsrummet har vi satt upp ett draperi så man slipper se hela garderoben.
Det gav väldigt mycket mera rumskänsla tycker jag!
 
 
 I badrummet har vi satt en hylla och ett draperi över och för vattenpumpen. Handdukshängare har vi fått upp på väggen och en tvättmaskin har vi köpt och fått hem, men den är inte inkopplad eftersom vi har så gräsligt kalkrikt vatten så det skulle förstöra tvättmaskinen på nolltid. Den väntar på det kommunala vattnet istället. En spegel med utdragbart fäste fick vi av någon snäll människa straxt efter branden och den har nu kommit på plats. Och en hylla uppe vid taket att ställa sånt man inte använder varje dag på.

 
 
I köket har det kommit upp hyllor och en stor fin och väldigt bra fläkt. 
 
 
 
Och till sist i sy"rummet" Har jag fått upp hyllor på väggen, ett hörnbord längst in till maskinerna, lampa som lyser både uppåt och nedåt och en jättebra stol.
Det vi väntar på nu är att vi ska hitta den ultimata hyllan att hänga under värmepumpen mellan fönstrena och att vi ska få tummen ur att åka och hämta min crosstrainer, sen är huset färdigmöblerat!

1 kommentar:

  1. Vilken härlig ordning! Tråkigt med din allergi men det går väl över snart hoppas jag. Eventuellt ses vi på måndag, tycker det vore kul att träffas.

    SvaraRadera