tisdag 27 maj 2014

Jag har klippt i min stickning!

Jag berättade ju för ett tag sen att jag fått i uppdrag att sticka en mönstrad slipover. Det har gått jättebra att sticka den och nu är all slätstickning klar och det är dags att sy och klippa upp hål för ärmhål och halshål.
 
Det är första gången jag gör något sådant och jag har gruvat mig ett par dagar sedan stickningen blev klar, men ikväll tog jag tag i det och det var inte så farligt.



Detta är halshålssteeken. Den består av 7 maskor. Jag började med att sy en raksöm på vardera sidan om mittenmaskan. Sedan klippte jag mitt i mittenmaskan.
 







Där skall det enligt många vara klart, men jag tyckte det var så otäckt med de lösa maskorna upptill på steeken som jag inte hittat någon beskrivning på hur man skulle låsa så jag sicksackade över dem och längs kanterna.

Sedan kändes det som att allt var låst ordentligt
och nu är det "bara" att plocka upp maskor till halshål och ärmkanter kvar!
 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar