söndag 1 juni 2014

Slipovern är klar!!

Precis en månad tog det att göra klart slipovern.
Jag stickade första provlappen den 1:a maj och den var helt klar den 31 maj.
Jag blockade den lite för att få den så slät och fin som möjligt.
 
 
 
Ett par dagar innan jag blev klar med slipovern var jag på stickcafé och träffade Nina som också stickar en likadan slipover. Hennes kund har dock beställt det "riktiga" garnet från Jamieson i Skottland. Min kund nöjde sig med svenskullgarn från Ullcentrum på Öland. När jag skall sticka något liknande åt mig själv så ska jag definitivt kosta på mig Jamieson garn för skillnaden är enorm. "Min" slipover är en tjock historia, medan "Ninas" är tunn och mjuk som en lammullströja. Och slätare är den också. !Min ligger underst på bilden här nedan.
 
 

 Jag är väldigt nöjd med slipovern och nöjd med mitt arbete med den. Kommer definitivt sticka mera flerfärgat framöver. Jag hade precis fått hem mina nya namnlappar så jag sydde i en i nacken på slipovern innan leveransen. Kunden var väldigt nöjd och slipovern satt oerhört bra på! 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar