söndag 21 april 2013

Årets frösådder!

30 mars sådde jag äntligen. Lite sent för att vara jag, men hela våren är ju sen så det blir säkert bra. 14 april var det dags att skola om plantorna och allt hade grott så nu blev det till att räkna och fundera hur många plantor av varje sort vi verkligen behöver. Vi har det ju lite trångt så de plantor som inte går åt fick vackert åka ut i komposten. Det är det svåraste varje år!
 Omskolade tagetes och solrosor. I den gröna byttan längst fram står alla de tagetes som jag inte kunde ta hand om...
 Alla mina sådder klara! Nu är bara frågan var jag skall ställe 6 brätten när det var fullt med 2 förut... Hmmmm
 Men så kom jag på att jag hade en ställning i förrådet. Gillrade upp den på lådorna mellan stora skåpet och fönstret och vips fick alla 6 brättena plats!
Här ser man härligheten från andra hållet. det är precis så att det går att köra på crosstrainern utan att slå i ställningen!! Gott om plats? Nej, inte direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar