söndag 13 april 2014

Oj, jag har fått ett uppdrag!!

Ibland är världen väldigt liten och slumpen väldigt rolig.
Igår på sticklördagen träffade jag Eva-Lotta Staffas och hennes fantastiskt fina nystickade tröja som jag beundrat så mycket under tiden hon stickat den och visat bilder på online stickcafé.

Lisa Bomble pratade igår om hur stickmönster skrivs i olika delar av världen och varför svenska och nordiska mönster oftast är mer kortfattade än engelska mönster och därför också ofta uppfattas som svårare.
 
Idag mötte jag en granne och hon bad mig om hjälp. Hennes son ville ha en slipover stickad.
En Prince of Wales Slipover, den ser ut så här:
 (bilden har jag lånat från Ravelrymönstret)
 
Min granne trodde sig inte gå i land med det hela och hon undrade om jag ville.
Och hon funderade mycket över varför den svenska översättningen av mönstret hon fått från sin son var så mycket mer kortfattat än det engelska.
Så nu har jag fått mig en utmaning!
Första steget blir att skaffa garn.
 

1 kommentar: