tisdag 29 april 2014

Tygshopping del 2

Efter att ha shoppat tyg hos NygårdsAnna i fredags så var det dags för ny shopping i lördags.
Då for vi nästan hela gänget som under det senaste året träffats en lördag i månaden och sytt tillsammans till Jofotex i Söderköping och shoppade loss!
Vi är 16 stycken totalt och 12 stycken av oss kunde följa med på detta som blev vår våravslutning.
Vi började med fika som Jofotex bjöd på på fiket som ligger precis bredvid. Men sen strömmade vi in och shoppade!

Jag hade fokus på att komplettera mitt jersey förråd för att kunna sy fina saker till Prinsarna i vår och sommar. Så det blev många fina mönstrade jerseytyger.



I den andra påsen ligger det även enfärgad jersey i grått, svart och brunt till tights och ärmar. Sen hittade jag foder till mitt lila linnetyg jag köpte igår och så köpte jag grön poplin och paisleymönstrat foder till en vår och höstjacka åt mig själv.

Mycket nöjda med dagens shopping åt vi lunch tillsammans på Restaurang Rådhuset och sedan for alla hemåt, utom jag. Jag väntade in min käre make och så checkade vi in på Söderköpingsbrunn för ett dygn med afternoon the, spa och femrätters middag. God sömn och sen hotellfrukost. En mycket trevlig bröllops present från makens jobb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar