söndag 13 april 2014

Sticklördag våren 2014

Igår, lördag 12 april 2014, var en helt underbar dag!  Då samlades vi drygt 60 glada stickerskor i SMHI:s matsal i Norrköping till vår 3:e sticklördag. Så nu får man nog kalla det tradition!

Borta längs fönstren i lokalen hade vi representanter från två lokala garnbutiker som sålde garn och några andra utställare som hade med sig diverse tillbehör och böcker.

På andra sidan ser men lite av serveringsdisken där det serverades förmiddags fika, lunch och eftermiddagsfika i långa banor. Ingen gick svältande från tillställningen det kan jag lova!!
 
 
 
Under dagen fick vi information om föreningen Sticka och så var Lisa Bomble hos oss och höll ett inspirerande prat om stickning och hur olika man skriver mönster i olika delar av världen.
 
Eva-Lotta Staffas var också på plats, eftersom hon sitter i Stickas styrelse, och därför blev det ett unikt tillfälle där båda Admins från Online stickcafe var på samma plats samtidigt!! Jag måste erkänna att jag var en smula starstruck när jag insåg det, men det gick fort över eftersom både Lisa och Eva-Lotta är sådana härliga stickmänniskor!
 
Jag fick en underbar fantastisk present av Lisa, ett garn så ljuvligt mjukt att man bara måste klappa på det ofta, mycket och länge. Det är tunnare än tunt 900m/100 gr och 100% silke.
Jag tror att det säger att det vill bli en halsduk till mig. Så nu ska jag leta mönster!

1 kommentar:

  1. Härlig stickmänniska kan du vara själv! Det var verkligen en väldigt lyckad dag ni hade ställt till med! Tack för att jag fick vara med! Kram

    SvaraRadera