lördag 4 maj 2013

Buxbomshäck och SM silver!






Idag har jag rensat klart i stora rabatten för våren.
Det sista jag gjorde var att flytta bort några daggkåpor och istället sätta mina 14 buxbomsplantor på plats.
De har stått ett par år på tillväxt i trädgårdslandet
men nu var det dags att sätta dem för att de skall kunna börja bilda en liten häck.
Buxbom tar ju gott om tid på sig att växa så jag räknar med att häcken går att forma om ett par år eller så.
 


 Övriga bilder visar stora rabatten vårstädad och i full gång att växa till sig. Här nedan ser man att pärlhyacinterna äntligen börjar visa färg!!
                                   
 I växthuset har fick änglatrumpeten en ny kruka. Han hade gräsligt trångt i den gamla krukan så förhoppningsvis blev han glad av ny jord och mera näring!
 
Annars är jag idag så gräsligt stolt över att sonen tagit SM-silver i brottning så jag tror jag spricker!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar