måndag 13 maj 2013

Nu blommar det!

I helgen har tulpanerna kommit igång ordentligt. Och jag har hunnit med att fota dem!
 



Här är de spetsiga i Klätterros rabatten, och de ljuvliga vita i stora buskrabatten. Tanken är ju att de vita och de nästan svarta skall blomma ihop, men de svarta kommer senare...


 Buskrabatten är tämligen läcker nu med gula påskliljor, knallgul forsytia och de rosa-lila blommorna på bergeniorna. Så här kan tom jag tycka att bergenior är fina.

I entrérabatten blommar nu auriklarna som aldrig förr. Massor!!









 


I helgen har jag gjort något som jag velat göra i flera år, men inte haft tid och plats för innan. Jag har planterat mina balkonglådor med mindre plantor och nu får de stå i växthuset en eller ett par veckor och växa till sig innan de skall tas ut.
Det är rätt fullt i växthuset och allting växer så fint!

Vi har satt upp paviljongen i helgen också, så nu är sommaren här!
Så härligt att ha plats att sitta och äta på! Välkomna att njuta av den med oss!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar