lördag 18 maj 2013

Växter i stora rabatten



 

 
 
 
Den underbara stora rabatten växer det så det knakar i.
Det är ju bara tredje året den finns till och många av plantorna har verkligen etablerat sig och blivit kraftiga nu.
Azalean fick flytta hit förra året och den verkar tycka det är toppen och har börjat blomma.
 

 
 
 
 
  När jag har handlat växter från Odla.nu så har jag 2 år i rad köpt liljekonvaljeknölar för att komma upp i bonussumma. Jag älskar liljekonvaljer och har verkligen hoppats att kunna ha sådan i min trädgård.

 Jag har satt dem i övre delen av rabatten straxt nedanför alla gullvivorna och förra året såg det inte ut som att de skulle komma, men i år!!
 Jag har knopp på mina liljekonvaljer! Jag blev sååå glad!
 

En annan sak som gjorde mig glad är att mina aubretsior har börjat blomma.
De växer i rabatten ovanför stenmuren högst upp i stora rabatten.



Vi har satt ut ställningarna till gulrosorna idag också. Gulrosor är som stockrosor, men ljust gula och perenna.
Harri har svetsat ihop ställningarna av armeringsjärn och de funkar kanon. Vi fick flytta en gulros för högst upp i rabatten där den stod förut gick det inte att sätta någon ställning eftersom den tog i berget.







 





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar