fredag 10 maj 2013

Djupbäddar i trädgårdslandet

Idag har vi gjort något jag längtat efter länge. Vi har satt kanter på djupbäddarna!
 
Först öste vi jord från bäddar som skulle tas bort,
och jag passade på att städa framför trädgårdslands häcken.
Det gör ju sån skillnad om man sopar och städar lite.








 Sen hämtade Harri gödsel från Wij gård som vi la på alla bäddarna. Sen körde Harri jordfräsen i alltihop riktigt ordentligt. Det blev en härlig lucker blandning!









När han var färdig med trädgårdslandet körde han en sväng i hörnet på buskrabatten där vi såsmåningom skall plantera ett plommonträd. Där var det en hemsk lerjord från början, men nu har vi lagt på gödsel, gräsklipp, aska mm under flera år och nu börjar det verkligen bli finfin jord här. Planteringen av trädet får dock vänta eftersom detta hörn kommer att vara nära bygget och det är troligt att trädet skulle kunna skadas då. 


 Efter jordfräsandet såg trädgårdslandet ut så här:


 Då satte vi kanter på bäddarna med hjälp av pallkragar. Så nu har vi 6 stycken fina djupbäddar. Imorgon skall vi skaffa halm och lägga på ordentligt i alla gångar!



Det var varmt och soligt idag och jag jobbade i bara linnet.
Så nu är den danska flaggan tillbaka på min rygg igen...
Det gör lite ont ikväll, men jag hoppas att det blir bättre igen imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar